Usuwanie drzew i krzewów
Szczegóły informacji
Jak załatwić sprawę w Urzędzie Gminy Milejewo?
Informacja ogłoszona dnia 2023-05-04 13:47:21 przez Marta Kwiatkowska-Holz
Akapit nr 1 - brak tytułu
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wzór zgłoszenia/wniosku (Patrz: załączniki) lub napisz je samodzielnie (formularz nie jest obligatoryjny).
- Do zgłoszenia dołącz wymagane dokumenty (patrz punkt: Wymagane dokumenty).
- W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich wymaganych elementów organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni. W razie nieuzupełnienia zgłoszenia organ wnosi sprzeciw.
- W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub poświadczony we właściwej formie odpis, dokonać opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołączyć do ww. dokumentu.
- Jeżeli nie jesteś jedynym właścicielem nieruchomości, do wniosku należy załączyć zgodę pozostałych współwłaścicieli.
- Dokumenty złóż w Urzędzie Gminy Milejewo, wyślij pocztą, e-mailem na adres: , lub skrzynką E-PUAP.
Organ prowadzący sprawę w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin w celu ustalenia nazwy gatunku drzewa i obwodu pnia.
Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw.
Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub za pomocą systemu teleinformatycznego, w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Organ może przed upływem terminu 14 dni od dnia oględzin, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek, po dokonaniu opłaty skarbowej.
Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw.
Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub za pomocą systemu teleinformatycznego, w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Organ może przed upływem terminu 14 dni od dnia oględzin, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek, po dokonaniu opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
1. Zgłoszenie właściciela nieruchomości, o zamiarze usunięcia drzewa, powinno zawierać:
- imię i nazwisko wnioskodawcy,
- oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
- rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości,
- zgodę wszystkich współwłaścicieli nieruchomości (jeżeli wnioskodawca nie jest jedynym właścicielem),
- pełnomocnictwo - w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub poświadczony we właściwej formie odpis),
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.
2. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
- rysunek lub mapę z zaznaczoną granicą działki, położeniem obiektów budowlanych oraz lokalizacją drzew lub krzewów do zamierzonego usunięcia;
- w przypadku występowania gatunków chronionych: zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane;
- w przypadku nasadzeń kompensacyjnych projekt planu nasadzeń zastępczych stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy lub projekt planu przesadzenia drzew lub krzewów;
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (o prawie własności, wieczystego użytkowania, władania), złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku gdy posiadacz gruntu nie jest jego właścicielem lub wieczystym użytkownikiem
- pisemną zgodę wszystkich współwłaścicieli nieruchomości (jeżeli wnioskodawca nie jest jedynym właścicielem),
- pełnomocnictwo - w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub poświadczony we właściwej formie odpis),
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.
Opłaty
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17 zł.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu – 17 zł.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy lub w kasie urzędu:
Urząd Gminy Milejewo
Nr konta: 83 1440 1039 0000 0000 0642 6689
Termin odpowiedzi
Usunięcie drzewa może nastąpić po upływie terminu na wniesienie sprzeciwu, tzn. 14 dni od daty oględzin, które następują w terminie do 21 dni od daty zgłoszenia. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej albo dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Mimo upływu wskazanych terminów usunięcie nie może nastąpić, jeśli organ wezwał zgłaszającego do uzupełnienia zgłoszenia.
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin, usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Milejewo |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-05-04 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marta Kwiatkowska-Holz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-05-04 13:37:18 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marta Kwiatkowska-Holz |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-05-04 13:47:21 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marta Kwiatkowska-Holz |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-05-04 13:47:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 385 raz(y) |